Beiträge von Xarfax5

    ...mmh habs auch lang nimmer gemacht, da die meisten Online Games mittlerweile auf 130 oder 160 gezockt werden.


    Soweit ich mich erinnere geht das bei der gröÃten Utopia zumeist schief, bei allen anderen aber ohne Probleme. Man sollte aber mindestens 5 Attack und 5 Defense haben und mindestens 4 Chaoshydren, sicherer sind 5 (Anfang Woche 3). Ganz ohne Attack funktioniert nicht da der Hydrengegenschlag keine Kreaturen umbringen würde.


    Ab 130 braucht man Blind und Orb of Vulnerbility, dann funktioniert das bei entsprechender Technik wunderbar.


    Im Open Fight braucht man nur mass-slow und eine bestimmte Technik, dann steht immer eine Kreatur an der Chaoshydra, oder halt Blind.


    Ãbrigens kann man Drachen auch anders zum"einfrieren" bringen :) ...ist sehr drollig.


    GrüÃe der olle Xar :)

    Zitat

    Original von Onkel B
    ... sonst nur anachor mit engeln...


    Ist nen LAN Insider:


    "DRAUF DA! ICH WEISS WAS ERZENGEL KÃNNEN!!"*brüll* (Anachor)


    Seitdem wissen wir halt das Anachor weiss was Erzengel können! *grins*

    Zitat

    Original von AndiAngelslayer
    Da muss ich widersprechen Xar, auch wenn ich dir sonst mit allem recht gebe in dem thread hier ;) Nehmen wir an es gibt nen dicken Endkampf, dann stehen bei mir die Vamp Lords tatsächlich ziemlich am Ende der "to kill" list.


    Hallo Andi, für alle die dich nicht kennen sei erstmal gesagt, das du für mich der beste deutsche Nekro Spieler bist. Und sowelche Aussagen machen ich wirklich sonst nie.


    Allerdings widersprichst du mir nicht unbedingt. Vampire Lords sind mit Sicherheit nicht die Hauptaufgabe gegen Nekro, also nicht ganz vorne wie du sagst auf der "to do"-Liste.


    Jedoch bin ich weiterhin der Meinung die Vampire Lords nicht bis zum Schluss zu lassen. Wenn das Spiel eng ist, und die Truppen sind schon dezimiert hat man schlicht und ergreifend verloren.


    Wie ich gegen Nekro spielen würde: Der Gegner bring 400-500 Skelette mit sich und vermeidet einen Pre-Hit (wenn er gut ist). Dieser Stack ist quasi Hand-to-Hand nicht angreifbar weil er im Gegenschlag einen kompletten Stack vernichtet. Daher diesen Stack durch Shooter und wenn möglich mit Magie dezimieren... der Gegner hat nun die Wahl Animate zu machen (Skelette bleiben langsam) oder die Skelette zu beschleunigen (Skelette bleiben reduziert und nach reduzierung in Rund 2 angreifbar). Auf der "to do Liste" stehen die Powerliche die die Shooter reduzieren können. Wenn die Shooter weg sind wirds schwer gegen die Skelette. Je nach Möglichkeit sollten auch entweder die schwarzen Ritter oder die Vampirelords in der ersten Runde angegriffen werden. Geisterdrachen würde ich nicht angreifen, da diese sich zumeist beim Gegenschlag atomisieren, kommt aber weiter auf die Spielsituation an. Wenn man es schafft die Skellette in der ersten Runde zu dezimieren sollte in der zweiten Runde der gemeinschaftliche Angriff auf die Skelette erfolgen. Schafft man es nicht den Skelettstack nachhaltig zu schwächen ist der Kampf verloren.


    Wie gesagt, veralgemeinern kann man das eh nicht, gibt einfach zu viele verschiedene Faktoren. Vampirelords bis zum Schluss aufbewahren halte ich weiterhin für einen bösen Fehler (warum hat Conan ja schon schön erläutert).

    Zitat

    Original von Onkel B
    2 stacks geisterdrachen ziehen die moral dann schonmal um 2 punkte runter, 3 stacks um 3, 4 stacks...


    Wo haste denn so ein Unsinn her? Die Aussage ist schlichtweg falsch.

    Zitat

    Original von Lord Otto
    Du bist aber hartnäckig, Xarfax!
    Erstmal brauchst du keine gebäude für die Phönixe errichten, wenn dein Gegner das bereits erledigt hat. Ich meine nur falls man möglicherweise und ohne gröÃeren Aufwand an schnellere Lv7-Kreaturen kommt, lasse ich lieber die Drachen wegen ihrer Kosten weg..


    Unter keinen Umständen die Lvl7 Kreatur weglassen..das ist jedenfalls mein Tip. Mit deiner Strategie wirst du jedenfalls gegen Gegner nicht weit kommen.


    Zitat

    Original von Lord Otto
    "Prayer" wird nicht negiert? Also gebe ich meinen Skellis +4 Ini und nach dem gegnerischen "Slow" haben die keine 4, sondern weiterhin 8 Initiativpunkte ???..


    Nein wird nicht negiert. Wenn Prayer zB +4 gibt und slow -3 sind die Skellette immernoch +1 schneller. Differenz -3


    Wenn Haste +4 gibt und slow-3 dann wird Haste erstmal negiert, also auf 0 gesetzt, und dann sind die Skelette um -3 langsamer. Differenz -7.


    Und da erfahrene Gegner zum richtigen Zeitpunkt ihren Zauberspruch machen, kommt man mit Skeletten und Haste nicht zum Sieg.


    Am besten ist eh Teleport und Skelette.


    Zitat

    Original von Lord Otto
    Wenn der Gegner natürlich blöderweise nur auf den Vampiren rumhackt, ist er selber schuld. Die macht man logischerweise als letztes platt, damit die nicht so oft reanimieren.


    Die gegnerischen Vampire erst am Schluss anzugreifen ist so ungefähr der GRÃSSTE taktische Fehler den man gegen Necro machen kann.

    Zitat

    Original von Moriarty
    wegen prayer...sidn untote nich immun gegen hl. spells(prayer, bless,...)??? abgesehen nat von allianz der engel


    Soweit ich weiss nur gegen Bless.

    Zitat

    Original von Lord Otto
    Jetzt widersprichst du dir aber selber. Hast du nicht eben noch behauptet, durch schnelle Skelette warst du bei deinen Clan-Fights nahezu unbesiegbar? :P Ansonsten sind deine aufgeführten Spells natürlich äuÃerst praktisch. Nur, das Beten macht die Skellis nicht viel schneller und negiert ein feindliches "Slow" nicht.:


    Genau umgekehrt ein Masslow negiert Massprayer nicht, während Masshaste durch Massslow in das totale Gegenteil umgewandelt wird. Deswegen brauchen Skels ja auch Prayer und nicht Haste.


    Zitat

    Original von Lord Otto
    Du brauchst im Ãbrigen auch nicht Tonnen von Lv7-Einheiten, zwei Phönixe reichen ja schon.:


    Wird irgendwie immer quatschiger, das Geld für den Aufbau der Gebäude bis zum Phönix, ist besser in Geisterdrachen angelegt.

    Ich finde H6 sollte wieder ein rudimentäres Strategiespiel werden. Den ganzen Grafikfirlefanz weg und dafür eine KI rein die auch den Namen verdient.


    :aua: <--thats me, ok haut drauf

    Zitat

    Original von Lord Otto
    "Haste" dagegen bekommt man immer aus irgendeiner Gilde. .


    Das ist richtig...oder schnell Scholar von einem Helden mit Haste. Allerdings braucht man nicht wirklich MassHaste. Gegen einen geübten Spieler bringt dir auch Haste auf die Skelette nicht weiter. Die sind dann immernoch zu langsam.


    Zitat

    Original von Lord Otto
    Mein Gedanke, die Knochendrachen auszutauschen ist kein Unsinn, es geht mir darum, Kosten zu sparen. Die Viecher sind ihr Geld einfach nicht wert, da nehme ich lieber Vampirlords, Schwarze Ritter und Liche mit. Und die kosten nun doch schon einen ganzen Haufen Kohle.

    Original von Lord Otto


    Du hast geschrieben das du die gegen einen anderen Level7 austauschen würdest. Und die sind kostenlos? Es ist und bleibt Unsinn, so schwach sind die nicht wie du die machen willst. Das Special passt übrigens perfekt zu den Skelletten.

    Zitat

    Original von SirGauvain
    Naja Xarfax, das ist Geschmackssache mit der Wassermagie. So ein Masshaste kann auch recht wichtig sein, gerade bei so lahmen Einheiten wie Necro hat, und einen Massslow ... warum braucht man den nicht?


    Also ich bin der Meinung, wenn möglich so schnell wie möglich auf die Vampirlords! Mit denen machst du ja fast alles wech ...


    Mit Necro spielt man mit den Vampirlords, die brauchen kein Massslow mit der richtigen Technik. Auch nicht im Endfight...da gilt es 400-900 Skelette rüberzubringen und der Gegner muss nicht geslowed werden, der kommt eh nicht zu dir.


    Teleport, Prayer und Remove Obstacle (wegen Forcefield) und deine Legionen von Skells werden nicht mehr schlagbar sein.


    Ist halt Geschmackssache ...bei meinen Clanfights hat das immer gut geklappt...quasi nie damit verloren.

    Zitat

    Original von Onkel B
    @ otto: sorry, aber das sehe ich anders. selbst wenn ich mal necro spielen muss, habe ich nur bei nebenhelden skelette im gepäck. und luftmagie skille ich dann auch nur, wenn es DD oder fly gibt...


    Wenn man gegen einen Menschen spielt (DD und fly verboten) ist Wassermagie am wichtigsten.


    (für "Untote beleben" braucht man keine Erdmagie und "Verlangsamen" braucht man auch nicht)

    Zitat

    Original von Bonedragon
    Ok dann werd ich den Helden auch bei 10 wechseln.


    Ist es schon sehr spät wenn ich mir die Drachen in Woche 3 hole?


    Das kommt auf die Karte und Schwierigkeitsgrad an.

    Zitat

    Original von Lord Otto
    Wenn du sie vorher nicht brauchst, eigentlich nicht. Die sind meiner Meinung nach nur wichtig, um schnell zaubern zu können. Also erstmal ein "Haste" und später reanimierst du deine Skellis dann. Falls du in den Besitz von schnelleren Einheiten und einem Moral-Artefakt kommen kannst, würde ich die die Drachen erst gar nicht kaufen, die sind einfach lausige Lv7-Einheiten.


    Zitat

    Original von Bonedragon
    Necro-Einheiten sind von Moral doch komplett unbetroffen.


    @Bonedragon: Lord Otto meint, anstatt Geisterdrachen aufzunehmen, lieber eine andere LeveL7 Einheit aufzunehmen. Die wiederum hätte in Gesellschaft von Knochenkriegern aber schlechte Moral. Dafür halt das Moral Artefakt.


    Der Gedanke ist aber Unsinn. Eine schlechte Level7 Einheit ist immernoch eine Level7 Einheit. Da werden eher ander untote Einheiten rausgeschmissen.


    Viele GrüÃe Xarfax1

    Zitat

    Original von Andrean
    wirklich tolle Idee, und da wir ja die KI-Routinen selbst generiert haben, kennen wir auch alle Schwachstellen, und gewinnen immer :


    äh!? Und wo ist der Unterschied zu jetzt, sag bloà du hast noch nicht herausgefunden wie sich die saublöde KI immer und immer wieder GLEICH verhält!? Naja offliner halt, für die ist die KI immernoch eine Herausforderung :D :D :D :D :D:D :D


    Zitat

    bloà multiplayermäÃig wird dann keiner mit uns spielen wollen, da die anderen ja die normale Version haben ... :crazy:


    ja genau, wo doch soviele aus dem Drachenwald international H3 spielen :) ..ähm garkeiner?

    Und hier die gute Nachricht für alle WOG Spieler!!:


    "Xarfax111, you can write your own script with the only button added in it. It's easy enough. You may use our code (TE is open project) for it, and I say more - "Change Army" button code is placed in script02.erm file.
    But anyway you should launch h3wog.exe or h3te.exe to play it, because of no scripts can be used with original heroes3.exe. "


    Der Change Army Button ist im script02.erm file und für ALLE WoG Spieler sofort nutzbar! :)


    WOG = mit Change Army button :)

    So went version TE 1.03.
    The first Post has updated links to the complete English version and the manual, update 1.02f: arrow: 1.03 will be later (today solid pair, almost no breaks). Russian version - Sir Four will do when announced.


    In this version (possibly be 1.03f with bagfiksami, but fundamentally to 1.04 nothing will change) will be the near St. Petersburg tournament.


    So, the list of innovations and developments:


    Note: since version 1.03 has been changed seyvov format. Games created by previous versions, loaded, but the scripts are not working for them. To correct the opening of old seyvov use h3te.exe version 1.02 (1.02f).


    1. New Home-Classes.
    Hero, raskachavshy a range of secondary skills, receive bonuses respective class (the hero can belong to more than one class at a time). As secondary skills, each class has three levels of development - Basic, Advanced, Expert. The degree is defined minimum raskachkoy among members of a set of skills. In addition, some classes to get bonus hero should reach 7 level. Details in TE_Manual (rus). Doc.
    Classes:
    1) Warrior-Armored Offense + + + Archery Resistance
    bonus: +2 Attack / Defense (+4, if not all Advanced below, +6 if all Expert)
    2) Sage Wisdom-Intelligence + + + Scholar Sorcery
    bonus: + (2, 4, 6) to Knowledge / Spell_Power
    3) Explorer-Pathfinding Scouting + + Navigation
    bonus: + (200, 400, 600) Movement Points on land and at sea; if hero-Terraformer, the MP's spending on the transformation of the territory is (100, 50, 0)
    4) Speedy-Logistics Pathfinding + + First Aid
    bonus: traveling at a speed (0.5 * MaxS + 0.5 * MinS, 0.75 * MaxS + 0.25 * MinS, MaxS) where MinS-speed very slow, and the fastest-MaxS troops in the army
    5) Sniper - Archery + Ballistics
    bonus: + (10, 20, 30)% by the damage of shots (ranged attacks)
    6) Maradeur - Estates + Leadership_ ili_ Necromancy
    bonus: after receiving a battle won gold equivalent (25, 50, 100)% recruited in combat experience
    7) Healer - Wisdom + First Aid Mysticism + + 7th level (only works when you reach a hero 7 th level)
    bonus: The Spell Book (if any) is added to spell (Cure, Animate Dead, Resurrect) if it is not prohibited
    8) Merchant-Scholar Estates + + Mysticism
    bonus: hero in the course of time can buy manat until (5, 10, 20)% of the maximum for 100g/mana_point; as well as further progress is up to (200, 400, 600) Movement Points, on 2.5g / MP d)
    9) Governor-Diplomacy Leadership + + + 7th level Luck
    bonus: + (10, 20, 30)% income player, in all its cities increased growth monsters before (2, 4, 6) level inclusive. Increase (level) is (10, 6, 4, 3, 2, 1) creatures. Includes bonus only one hero of this class (better prokachannogo), the player
    10) Leprechaun - Estates + Luck
    bonus: + (1, 2, 3) random resources (including gold) per day
    11) Terraformer - Pathfinding Ballistics + + 7th level
    bonus: the hero can change the type of territory, if not water or rocks. At a basic level, the hero can transform the territory for themselves in the home or in the type of sand; Advanced-in any type except water and rocks; At the expert can be transformed (at the option of the player) is not only the cell under the hero, but also all or adjacent to it two cells of a row (starting with neighboring hero) in a given direction. The cost of the operation-500g d) + 150 Movement Points (see Class Explorer)
    12) Artificer - Artillery Ballistics + + Luck
    bonus: the hero can transform artifact in nezapreschenny artifact of the same class or below; the aim may not be part of a collecting artifact prohibited on the map artifacts, as well as the Spirit of Oppression, Hourglass of Evil Hour and Sphere of Permanence (antimoral, antiudacha scope and permanence) . The level does not exceed the output artifact (Treasure, Minor, Major). The cost of the operation is equal to the value obtained artifact d)
    13) Marshal - Leadership Tactics + + First Aid
    bonus: + (1, 2, 4) to Attack / Defense all heroes (including himself) players who are within range Scouting hero. There is only in combat. Bonuses few heroes of this class being added
    The next two classes have not been as yet to be realized section Pohodnoboevaya magic.
    14) [will be implemented at a later date] + Supercaster Scholar-Eagle Eye
    bonus: the hero can kastovat 2/3/4 spells a day
    15) [will be implemented at a later date] Smoker - Scouting Eagle Eye + + 7th level
    bonus: the hero gets into camping book spells Eye of Sauron and the Magic Pipe


    2. Skill in Diplomacy, retain their old properties, as well as depending on the level of cheaper at (20, 40, 60)% of the operation, marked by 'd) (see classes Merchant, Terraformer, Artificer). It is full of Diplomacy is determined from the artifacts Statesman's Medal, Diplomat's Ring, Ambassador's Sash. He produced collapse Diplomacy skill level and the number of artifacts placed above (repeated the same artifacts ignored), but can not exceed three. In other words, the expert Diplomacy artifacts still need only cheaper mercy of the army, but even if the hero does not skill, but will be worn at least one of these artifacts, he will receive a 60% discount-out in the relevant transactions.


    3. Specialties heroes.
    monster-specialists to add additional them [25%] to the health of troops in combat (the bonus with the rest kumuliruet and extends beyond them, that is, if there is Tiris kavalerist 4 rank and Life Potion, it hits this will kavalerista [[[ 100 * 1.25 +4] * (1 +4 * 0.05)] * 1.25] = 192, it is true, for the murder of his opponent will receive only 100 experience); also when you reach a hero 7 level rise in the growth of this monster cities player (+1 for the 6 th level, +2 to 5, +3 to 4, +4 for 3, +6 for 2, +10 to 1). Both bonus will not involve "additional" heroes - Mutare, Kilgora, Boragusa.
    Specialists in First-Aid will receive an additional (40 +10 * level)% to hit the tents.
    - Artillery specialists will receive an additional (20 +5 * level)% to hit mangonel.
    Experts in money-yield [250 + 100 * level] coins in progress, resource -
    [0.75 + 0.25 * level] units resource (for wood / stone twice) in turn.
    Changes of some specialty-heroes (see TE_Manual (rus). doc)


    4. Prohibited months monsters months of plague occur with a probability of 30% (when downloading games on the last day of the month "coin" podbrasyvaetsya again).


    5. Anti-Hit reworked script & Run, now hero after using any magic will not be able to escape / surrender before the next round of the battle (all too, even against the monsters). Only AI heroes are not subject to this limitation (not because you want to give them a form, it is simply nerealizuemo if prohibit him escape, he will try again and again, nothing more than taking).


    6. Changes according urban buildings from one another:
    Tower-Cloud Castle (giants) possible without the Altar of Wishes (genie)
    Inferno - Castle Gate possible without the citadel and even Fort,
    Stronghold-upgrade wolves can upgrade buildings without fantasy,
    Fortress-upgrade Gorgon possible without construction Marketplace and Resourse Silo.
    Conflux - Pixey upgrade is possible only after the construction Resource Silo.


    7. Base increase 7 th monster in Conflux lowered to 1.5 (produced from Fort 1, with a citadel 2, the castle 3).


    8. Due to changes in income player in the game, displayed on the screen Kingdom Overview, may not match reality (a revenue resource in the past there was not shown). To find out the current income (for any resource), you must click the right mouse button on the icon resource, or the quantity. Window Works in the city and on-screen maps. Real growth creatures in the castle until lacked a place to watch, it will be implemented in the next release.


    9. Corrected bugs when on the go enemy player saw someone else's information Witch Hut or Magic Shrine.


    10. Now when drawing kosterka (campfire) no special window, and the information is displayed in the running line. " Made on a sample - if that proves convenient interface, it will be introduced to other similar sites.


    11. Now Castle Gate (city Inferno) carrying the hero in any other city. There is a separate option, which includes such enhanced functionality only to the players who start in the Inferno, for the rest of the same old way gates are working.


    12. How transfer money to start the game (and the amount igrok-poluchatel introduced in special boxes), the first player from any other. If you specify a negative number, the money (equal number of the modules), will be, instead, moved to the first player selected. This feature is designed to give form to support or "bidding system" (with the color choices hero, etc.).


    13. Artefacts to go on the 1000 experience changed / 1500 money.
    Artefacts Class Relic of the graves of soldiers and the Numbers vary on Endless Sack of Gold (+1000 coins in progress).


    14. In mode Offline Mode added showing the contents kosterkov, Kucek resources Witch Huts and Magic Shrines by clicking on them right button.


    15. In TE_Manual (rus). Doc added "Chit-Kody."


    16. Slightly modified some configs (see TE_Manual (rus). Doc).

    This topic discusses details download and install the project.
    All references appear in the Post, which will be continually revised.


    1. Links
    For the game in NMM TE will need to install HMM WoG version 3.58f. Download it can be from the official site project WoG or from the Russian-speaking site.
    There is also a set of forums on WoG: two business-to CelestialHeavens and HeroesCommunity and Russian at df2. There is a forum and hmm3.fclan.ru, but it is half-dead.
    Almost every big heroic theme of the forum is, on WoG 'from. Here is a link to an informative and well-structured page WoG 'but on GUgolke.


    For those who want to get news about the TE and onlayn-turnirah on Geroyam on e-mail, there is a mailing. Subscription can be independently (http://groups.yahoo.com/group/dimensiondoor) or send to the address pismo-zapros dimensiondoor-subscribe@yahoogroups.com.



    2. Team TE (the last version at the moment - 1.03q of 16.03.2007)
    Here is the complete version (2.57 Mb), and those who have already faced 1.03f or later (1.03p, 1.03q_beta) enough to put a patch (1.19 Mb).


    To properly open Saves Game previous versions can be downloaded exe 'guilt for TE1.02 f and TE1.03. For seyvov version 1.03f and subsequent Download do not need, as well as executable file is not changed, and therefore the format seyvov too.


    Description of all novelties TE 1.03q (compared with SoD3.2) can be read in this doc file.


    The reference to the Russian-TE version in a neighboring theme.



    3. Accompanied program
    Documentation can be found on them in a folder TE Documentation, which is installed along with the game.


    1) You have problems with online game because of a lack of a permanent IP or because of the proxy? That is a remarkable program Hamachi (1.00 Mb), the crucial them.


    2) For those who have different heroes "live" in the same folder, wrote Sir Four gramme (200 Kb), avtomatiziruyuschuyu copying files Data folder you want at the moment Edition (discussed here).


    3) Zabyvaete or do not uspevaete onlayn-igre Saves in a network? You Autosave help counter (214 Kb) from the same Sir Four (talk).



    4. Additions to the TE (resources, etc.)


    1) Most of fresh Help ERM (7.7Mb). It is for version, which was used for writing TE. It has a lot of new products compared to that part of the WoG3.58f.


    2) The Editor (3.1Mb) for the scripts and configuration files. Supported formats erm, ers, ert, txt, cmd. Taken from WoG3.58f, there may be a more recent version, but it is easy to work.


    3) If WoG 's kolyshuschiesya trees irritate you, download and install this name.


    How to install the expansion fayly-sborki wog?
    This file must be placed in a folder and run the Update installer H3wUpd.exe, which is located in the root directory WoG 'but. After installation, the original file is not removed, but simply changing the extension to wdn (actually it is just rar- archive by opening it, you can see which components will be replaced Heroes).


    So, let me introduce version 1.01!


    Conceptual differences from 1.00 low (but they are!) But many things have become much more convenient (especially installation), it became possible to choose some aspects optional, corrected mistakes. More or less a complete list of changes:



    What changed from version 1.00 to 1.01


    Global change.
    1. The menu of options added WoG- page "Options TE" where you can vklyuchat-vyklyuchat some things at their discretion.
    Note: if you want to change the default settings TE, after choosing the options you want to save them (the second button is right below the screen options) in the file \ Data \ TE.dat. The fact is that when it started the game, they always are taken from the file. But now you can safely play any card (including casual), is not making any options. Options are configured so that there is no replacement objects on the map with hard card will not be.
    2. Restriction on the magic hit-hero after using magic crash will not be able to escape / surrender before the next round of battle.


    Convenience interface.
    Completed:
    1. You can also share two armies heroes (or hero and garrison Castle) in the box city. You need to click icon "Ctrl" Roger on any of the heroes.
    2. Clicking on the button pressed detachment with "Ctrl" separates him from all the empty slots on a monster hero. Works in windows hero, the heroes meet in a window box in the city and for the troops hero (for the troops garrison town without a hero, not yet).


    Heroes.
    Changed:
    Intelligence - (25, 50, 100);
    Eagle Eye-hero who has reached the 7 level, receives a book spells Air View and View Earth;
    Note:
    - you hit 7-level or skill in obtaining appropriate spell not automatically added to the book-it will happen before the next swing of the player. If you want to get it right now, do hero "ongoing" and right-click on the button "Next Hero."


    Comments on the changes:
    - intellectuals returned back on the requests of players, as well as the fact that with the introduction of classes cometh other skills enhancement;
    - to get bonus spells changed button, it is now "Next Hero";
    protsentovki Eagle-Eye returned to the source, because this bonus skill will still be modified later.


    Opportunities for offline (by default turned off, see how to integrate the very beginning)
    1. Landing in taverns any player affordable hero. To start, click the right mouse button on the button "Move Hero."
    2. Showing contents sundukov schoolboys and by clicking on the right mouse button.


    Changes konfigov
    1. Added files ZSETUP00.TXT and ZSETUP01.TXT responsible for the menu options.
    2. File TE.dat changed and "moved" from folders, maps in a folder \ Data.
    3. SSTRAITS.TXT added to the current file signatures to secondary skills.
    4. In CREXPMOD.TXT easier raskachka troops 2-7 levels. Now, the difference between the maximum level of experience is not 17500, and 8750, ie half.
    5. In HOTRAITS.TXT number elves coming from hero reduced from 3-5 to 2-4, and the number and gremlinov impov increased from 20-30 to 25-35, Gogov, from 4-7 to 5-7.
    6. In ZCRTRAIT.TXT from 8 to 10 increased growth Gogov.
    Accordingly podpravlen file comments.doc


    Scripts
    For convenience orientation TE scripts have been divided on the subject:
    script00.erm-Chief, "Master" script WoG - is unchanged
    script01.erm-standard functions and instructions post-instruktsii, setting on the first day of the game, correcting bugs, triggery-taymery;
    script02.erm-Comfort interface
    script03.erm-secondary skills bonuses
    script04.erm-dumping dead hero, a limitation on the hit
    script05.erm-objects on the map
    script06.erm - especially offline


    Maps
    - Deleted Global Event, privyazyvavshy stake to dat- file in the folder \ maps. Now you can play any dislodging stake.
    The map-Mysterious Ridge removed disproportionately strong protection for some artifacts.


    Bagi
    I hope that corrected (it was not possible to verify the network version), the following:
    1. When the hero moves first player to someone else's ball before the start of a new course of the week, he had zero as dead, but comes in taverns with 3 slots troops.
    2. Sometimes in the tavern on special tent / mangonel come with the second machine, holding the 2 nd military slot. The machine disappears after the first battle.


    So went version of NMM TE 1.02!


    All references first post topics updated.
    Key innovations this version:
    1. Ability to play with the control of time "chess clock."
    2. Even more opportunities accelerate the game interface. For example now that the troops have to set hero, not even have to go to him.
    3. Ability to raise seed igrokov-lyudey resources.
    4. Some things made for the games at random maps.
    5. Fixed (I hope) observed errors.
    Plus many more things for what. More read the description, which is also slightly changed over the past two days. : wink:


    Gone version TE1.02 f


    Links in the first post of topics corrected. Who 1.02 already installed can download limit patch. It includes those changes, which have been in a patch of 7 September. Do extract and replace some files to update.


    Changes:
    1. Added three new options (all happening at the beginning of the game):
    a) Svitki spells change for a handful of money. The amount depends on the level of spells, values can be put in the file TE.ini.
    All neutral monsters that are aggressive than Compliant (always align), becoming Savage (never joined).
    c) Hill Forts change at home Fairy Dragons.
    2. Now you can see in the game version of TE (right button on the playing date).
    3. Something changed in Sptraits.txt:
    a) Counterstrike falls on 3 levels.
    Inferno causes damage equal SP * 20 + bonus.
    4. Sir Four created for each script file ert- reports. Now in the code programs were only references to the lines in these files. However, the process of this game would have no impact.


    Fixed several bugs:
    1. Now a startup geroy-spets to combat car always comes with 3 detachments of troops (formerly could reach two). Also corrected seed troops Brona.
    2. Disabled forgotten debug messages vyskakivavshie when using Quick Combat.
    3. Fixed a serious error with the calculation turns empty hero.
    4. Popravlena replacement prohibited in the Magic spells Shrines (formerly, for example, in replacement Air View could fall Slow or Cure).
    5. Mysticism has now claimed (3, 6, 10) Oman in progress (it was at 1 below).
    6. Corrected showing schoolboys in Offline mode.
    7. A bug in the description of options stop timer in combat.