ich war grad so am stöbern im englischen ubi-forum und stieà auf diese zeilen... es scheint so als wäre der editor wie er uns vorliegt eigentlich viel umfangreicher und mächtiger... es wurden wohl lediglich ein paar funktionen versteckt (die teils auch nur mäÃig gut funktionieren)
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Starting from what Eternor said I looked arround the cfg files and look what i've found:
-open heroes_folder/profiles
-open editor.cfg
-modify the value of setvar map_editor_mode from 1 to 0
- save and open the editor
you'll get some extra functions including UNDO (it doesn't seems to function very well )
in der editor.cfg einfach die zeile "setvar map_editor_mode" auf 0 setzen... dann gibts auch undo (unter anderem...) angeblich funktioniert das aber nicht sooo grandios. habs noch nicht getestet...
laut diesem eternor ist hier dann sogar ein kampagnen-editing möglich...?
Zitat
The map editor is not realy a map editor. It is a game editor, it is the same software Nival used to develop Heroes V. Nival just disabled almost all functionality not related to map editing.
When you reenable it, it is possible to edit and create campaigns, textures, dialogs, cutscenes combat arenas, terrains, sounds, music... everything.
Theoreticaly you can even add new creatures and heroes.