Heroes 6

  • Guck Euch mal den Link an, ich finde den MEGA interessant


    http://www.facebook.com/album.…&fbid=439635814587&ref=mf


    Um die Spannung zu nehmen, was ich meine.
    Es geht nur um Heroes 6 schriften, aber...


    klickt sie mal einzelnt an.


    Eine davon ist mit Wald und einem Zentauren....
    Soll ich mehr sagen, was ich andeuten will ;-D


    ====================================0


    Ist in der dritten Zeile ganz rechts.
    Daneben sogar ein Drache zu sehen in einer Herbst landschaft


  • Die sehen zum Teil ja recht gut aus, nur da es sich dabei um eine Forum Banner Competition handelt, die Bilder also quasi Fanart sind, kann man daraus wohl gar nichts ableiten.

  • Okay das könnte natürlich sein.


    Ich habe gerade gesehen auf der offiziellen Seite wurden die Wächter/Prätorianer vorgestellt. Facebook ist da ein zwei Tag auf engl weiter und danach kommen die Juggernauts.
    Ich behaltet das mal im Auge, mit ein wenig glück stellen die jetzt alle 3 Fraktionen Kreaturen mit Updates vor =)

  • Bislang haben die auf der offiziellen MM-Site nur die bislang im Artwork veöffentlichten Fraktionen vorgestellt.


    JEDOCH: Mit Datum von getern wird auf ein Konzert von Paul Romero hingewiesen, in dem das Grasland-Thema von Heroes II, das Haven-Thema von Heros V und


    DAS AKADEMIE-THEMA VON HEROES VI (!)


    zu hören sein sollen. Der dazu veröffentlichte Link verweist zwar nicht auf den angekündigten Konzertmitschnitt, aber das könnte ein unbeabsichtigt zu früh veröffentlichter Hinweis darauf sein, daß eine der beiden bislang noch unbekannten Fraktionen die Akademie wird.


    Wie auch immer: wir haben ein neues Gerücht.


    edit: zur Bequemlichkeit noch einmal der Link zur offiziellen Site:
    http://mightandmagic.de.ubi.com/


    Sorry... erst lesen dann schreiben... wird, nicht so off topic wie hier, schon im Thread "Fraktionen 4 und 5" verhandelt und dort als mutmaßlicher Tippfehler.

    • Offizieller Beitrag

    Einige Q & A vom Archangle Castle mit Ubsioft



    MAP EDITOR :


    Will it be possible to customize the radius of the Control Areas of forts and cities ?
    Yes


    Will it be possible to convert H5 maps for H6 ?
    No. The game engine is different. The game code is different and with the new features from H6 any conversion will be impossible.


    Is it possible to place a boss on a map through the map editor ?
    Yes. It will be possible to use a boss like any creature to keep a treasure.


    How will the map editor look like ? will there be "modules" like for the Warcraft 3 editor ? etc...
    The map editor will use triggers like in WC3. It will be possible to create a map without ever writing a single line of code.



    MODS


    Will mod creation be easy for H6 ?
    It's our objective ^^


    How did you plan the mod creation ? Will it be easier than H5 (better file structure, ability to modifiy/import 3D models, etc...) ?
    First, we want the game to have a simplified UI in order to activate/deactivate mods. Also, H6 is a lot "cleaner" than H5 when it comes to file structure.



    GAME OPTIONS


    Will it be possible to deactivate the dynamic camera (that zoom on creatures dealing a critical hit for example) ?
    Yes.


    You talked about a travelling showing points of interests at the start of a map. Will it be possible to deactivate it ? Will we be able to see it again after we started playing the map ?
    Yes, it will be possible to deactivate it. So far, it's not possible to see it again, but it's an interesting idea


    Will it be possible to change the shortcut keys ?
    Yes.



    GAMEPLAY - MISC.


    How will you explain that soem creatures in H6 will not appear in H5 (which is in the future) - for example the Juggernauts ?
    Sheogh is THE Chaos and it has 1000 faces that we're slowly discovering. A creature can then be in H5 but not in H6 and vice and versa, but the creature is still existing in the world of Ashan. Over time, some creatures can also evolve.


    Will there be achievements ?
    Yes, but more infos will be given later.


    Will there be a beta-test ? open or closed ?
    We can't give you any info right now ^^


    What is the favourite "plus" you've brought to H6 ?
    Something we haven't unveiled yet



    TECHNICAL INFOS :


    Let's say, iIf my opponent captures my city and starts to convert it, but I recature it. What will happen ?
    The conversion will be automatically stopped.


    Will it be possible to load/save a game during a battle ?
    Loading yes. Saving no (though this might still change)


    How will H6's multiplayer happen ? Will it still go through ubi.com ? or a simple interface like in H3 ?
    We'll talk about the multiplayer later ^^


    Will there be combat logs ?
    Yes



    CITIES


    Will it be possible to delay a building over 2 turns in order to lower costs (as in Heroes Kingdoms) ?
    No.


    Will it be possible to destroy one of the unique building in our cities in order to build another one ?
    No, unique buildings will only be destroyed when your city is being converted.


    Will creature growth boosts from external dwelling only affect the base creature or also the upgraded creature ?
    The boost will affect all. The player can choose the creature he wants to buy.


    Will cities still have specializations ?
    Yes.


    Will there be a Graal ?
    Yes, the Tears of Asha.



    ADVENTURE MAP


    Will creatures affect the deplacement of a hero on thr adventure map (like in H4) ?
    No, the hero will have his deplacement value and it won't be affected by his army.


    You said you wanted to keep the Heroes essence, though one of your first changes was to reduce the resources (which makes long-time fans screaming ). Why such a change ? How will the new system impact our games ?
    Resources are not fundamental, they're a feature. It is important to make a distinction between the soul of the game on one hand(turn by turn, RPG component, realm and city management) and on features on the other (resources for example). We'll explain more about this very soon.


    In one of the Gamescon interview, Erwan talked about spying and scouting your opponent. Does this mean will get a real fog of war ? If there's one, will it be possible to affect the opponent's line of sight (like the Veil of Shroud in H3) ?
    The fog of war is static. Once shown it will disappear. Abilities, artifacts and buildings can help you reveaingl it.


    What about Dragonblood "mines" ? Is there a real explanation about them ?
    YES. During the War of Ancients, the Dragon Gods spilled blood on the world of Ashan creating nexus of powers called Dragon Veins. The inhabitants of Ashan have learnt how to extract the blood, hence the creation of mines.


    Will external creature dwellings be linked to a creature or to a category (core, elite, champion) ?
    They'll be linked to categories.



    HEROES


    How can we customize heroes ?
    You'll be able to select your hero's name, sex and might or magic orientation. The advanced classes will depend on abilities.


    How will you balance Might vs Magic heroes ? In H5, a might-oriented hero could kill 1-2 level 7 per strike or at best a dozen level 1 while a more Magic-oriented hero could kill hundreds with a single spell).
    The balance between heroes will be reviewed in-depths.


    Can we have more infos about the magic ?
    There will be 7 schools. The 7 elementals : Air, Fire, Earth, Water, Light and Darkness and the Primordial Magic (linked to Asha and Urgash)


    Will the skill system look like King's Bounty (for example a might tree, a magic tree and a jack-of-trade treee) ?
    There will be a tree system like in KB, but there will be A LOT more trees. We'll speak more about this later


    Seeing that we get a total control on our hero's development, how will you avoid all heroes being carbon-copies of each other ? Will there be "intermediate" skills to avoid the "ideal template" ?
    Each hero will have a class with a unique skill and each faction won't have the same access to magic or to skills. Also each faction has a unique ability.



    FIGHTS


    If an arena is bigger than its H5 counterpart, will it be possible to have more than 7 stacks on the battlefield ?
    No.


    How will morale and luck work ?
    Morale wil grant you an additional action (or none if bad morale) and chance will give you max damage (or minimal if bad luck).


    We'll be able to place shooters in towers, but what happens if a tower is destroyed ?
    If a tower is destroyed, any stack inside will die.


    Will the weather affect an arena battle like slowing units, affecting spells or shooters (rain, fog, blizzard) ?
    Yes, it can happen, but it will be random (it may or may not happen at all)


    How will the terrain change affect a battle ? Will floodings stop a creature or only slow it ?
    Flooded squares can't be crossed at all. There will be plenty of different effect based on the kind of arena.



    CREATURES


    What is the size of the biggest creatures belonging to a faction ?
    Still 2x2. Bosses will be bigger (can be 4x4 for example)


    Will basic creatures still have a use compared to their upgrade ?
    Upgrades are not optionnal. Upgrades are real upgrade in powers compared to a basic creature. Also an upgraded creature will keep the abilities of the basic one.


    In comparison to faction creatures, how many neutral will there be ?
    We won't give you an exact % but there will be neutral creatures. One of them is on the Gamescon T-shirts ^^


    We've seen that 5 of the Necropolis creatures were only using one square. How many "Big creatures" will there be per faction ?
    It depends on the faction, but it will be either 2 or 3.



    CAMPAIGN


    Could we get more infos on Sveltana ? Is she one of Asha's Chosen (like Aranthir) ? Is she a Dragon Knight ? Does she belong to the Blind Brothers ?


    "My name is Sveltana, aunt of Slava. I left my home in order to dedicate my life to Asha, the goddess of Death. I used to be beloved and called "Flower of the North, but now people fear me and call me Pariah, Heretic or Necromancer ..."


    Daughter of the Griffin Duke who was hoping for a son, Sveltana lived with the burden of being a lone child, unwanted by her parents. At the age of 15, after the birth of her brother Pavel, she was isolated while he was named heir of the throne. She was quite happy with how things turned for her and she left her home in order to study the world of Spirits, first with the Angels then with the Magicians of the Seven Cities. She was an excellent student and the Necromancer Aguirre became her mentor. Since she had no link with her familly, she decided to join the freshly born Cult of Asha, the spider goddess. She became Aguirre's assistant and his right-hand woman.


    She travelled through the Jade Sea islands with her master in order to free Mother Namtaru, a powerfull avatar of the Spider Goddess. Aguirre was killed during the expedition and Sveltana, alone, brought the creature back to the Silver Cities. She became a legend among all the Necromancers. She didn't have much time to enjoy her fame. Shortly after triumphant come-back, she was called to help Pavel to stop a demonic invasion. Sadly, she arrived too late and couldn't save her brother. She became the regent of the Griffin Duchy until her nephew Pavel would be old enough to reign.


    Will the Dragon Knights and the Blind Brothers have a role in the campaign ?
    Yes.


    The Ancients Wars was the war between Angels and Faceless, right ?
    Yes, exactly.


    Why 400 years before H5 ?
    The storyline after Dark Messiah is covered by Heroes Kingdoms. The writers wanted to go to the past and show the events that lead to Heroes 5

  • Das finde ich wirklich schade. Sowohl in Teil 3 als auch in Teil 5 war das ein herausragendes positives Merkmal des Spiels.


    Die besonderen Fähigkeiten des einzelnen Helden (und nicht der Fraktion) haben sie unverwechselbar, persönlich und besonders gemacht.


    Ellaine, Deleb, Wingal etc.


    Das sind feste Größen, echte Helden und nicht austauschbar.


    Jetzt wird es wieder wie in Teil 4, der Held ist wie eine leere Blase mit Fragezeichen.


    Schade, dabei sind es gerade so Kleinigkeiten die ein Spiel interessant und liebenswert machen :(

    ---------------------------------------------------------------------------
    "Herr gib mir die Kraft, die Dinge hinzunehmen, die ich nicht ändern kann!"

    Einmal editiert, zuletzt von Boro ()

  • Zitat

    MODS


    Will mod creation be easy for H6 ?
    It's our objective ^^


    How did you plan the mod creation ? Will it be easier than H5 (better file structure, ability to modifiy/import 3D models, etc...) ?
    First, we want the game to have a simplified UI in order to activate/deactivate mods. Also, H6 is a lot "cleaner" than H5 when it comes to file structure.


    Das ist das Beste was ich bis jetzt gehört habe. Besonders das mit der Ordner-Struktur gefällt mir.


    Zitat

    Can we have more infos about the magic ? There will be 7 schools. The 7 elementals : Air, Fire, Earth, Water, Light and Darkness and the Primordial Magic (linked to Asha and Urgash)

    Das sind meiner Meinung nach zu viele Schulen. Wenn es nur eine Schule gibt, die heilen kann, ist klar welche am Häufigsten genommen wird. Wird wahrscheinlich laufen wie in H3, jeder nimmt Erdmagie -.-



    Zitat

    She was quite happy with how things turned for her and she left her home in order to study the world of Spirits, first with the Angels then with the Magicians of the Seven Cities. She was an excellent student and the Necromancer Aguirre became her mentor.


    Also es ist die Zeit wo Nekromantie noch legal in den Sieben Städten war.
    Und ich entdecke wieder einen Hinweis auf Zauberer :P

  • Zitat

    Original von El Chita

    Das sind meiner Meinung nach zu viele Schulen. Wenn es nur eine Schule gibt, die heilen kann, ist klar welche am Häufigsten genommen wird. Wird wahrscheinlich laufen wie in H3, jeder nimmt Erdmagie -.-


    Du vergisst dabei, dass soweit ich weis (muss zugeben es nie länger gespielt zu haben), in H3 in jeder Stadt die Zauber aller Schulen auftreten konnte. Da in H6 vermutlich jede Stadt wieder nur 2 - 3 Schulen ausreichend beherrscht, werden nicht alle die selbe Magieschule wählen. Hinzu kommt außerdem, dass man feindliche Städte nun konvertieren kann, und sie somit als Quelle der Zauber anderer Magieschulen wegfallen.

  • Das würdest Du jetzt nicht schreiben, wenn Du H3 besser gespielt hättest.
    Es war mega unfähr. Erdmagie war mit abstand das beste. Luftmagie, konnte man noch drüber nachdenken, die anderen beiden waren müll.


    Auch wenn hier vielleicht nicht so geplant sein wird. Wir es etwas geben, was besser als die anderen ist. bei sovielen ist das vielleicht nicht nur erdmagie sondern noch dazu luftmagie. Das ausgewogen zu machen wird sehr schwer werden.

  • Das in H3 die anderen Magiearten müll waren kann ich dir net abnehmen... Feuer ok das war wirklich müll aber Wassermagie ist mal deutlich besser als Luftmagie. Ich sag nur Prayer und Clone bis zu T7.
    Ich bevorzuge auf jeden Wasser vor Luft und Erde über alles :D


    Was H6 anbetrifft. Denk mal in punkto Magie wird sich da wenig ändern im Vergleich mit H5
    Wobei ich hoffe das Dunkelmagie abgeschwächt wird.

  • Das lasse ich mal im Raum stehen, weil Du Clone und Prayer toll findest, die sicherlich auch gut waren. Und trotz waren das anfängerzauber gegen Erde!


    Es sind ja nicht nur die Kampfzauber die bestimmte dinge ausmachen oder? Ich sage mal Stadtportal und Dimensionstor, das beides sehr mächtig bei H3 war vorallem um jemanden anzugreifen oder zu verschwinden.


    Ich wette das ich Dich in H3 platt mache, wenn Du Wassermaige hast und ich Erde. Davon abgesehen wirst Du ab einen gewissen zeitpunkt nie mehr eine Stadt von mir einnehmen ;-D
    BEi Stadtprotal kann man jede Stadt auswählen und dazu implosion viel spass und das sind auch die beiden zauber die El Chita primär meinte.


    Back to topic...

  • Öhm hab ich was davon geschrieben das ich Wassermagie bevorzuge gegenüber Erdmagie? Erdmagie steht über alles. Das ist die wichtigste Sphäre im Spiel. Ich bevorzuge Wassermagie vor Luftmagie das ist alles. Dimensionstor ist zwar was feines aber auf den karten die ich Spiele ist der Zauber eh meist deaktiviert und somit sind in der Magieart nur noch Hast und Luftschild interessant. Wobei letzteres setz ich eh meist net ein.
    Prayer auf alle ist halt fein wegen Geschwindigkeitsbonus, Angriffsbonus und Verteidigungsbonus. Korrigier mich, wenn da noch was hinzu kommt. Bissl lang her das ich H3 gespielt habe :D
    Und das Klonen der T6/T7 Kreaturen intelligent eingesetzt ist mal sau böse.
    Natürlich nur richtig effektiv bei größeren Armeen.
    Luftmagie nehm ich nur beim Sumpfvolk bzw allgemin bei langsamen Rassen, da Hast eindeutig mehr Geschwindigkeitsbonus gibbet. Aber wie scho geschrieben. Dimensionstor ist da nert mit drin. Ne gute Karte hat diesen Zauber+ die Engelsflügel eh Deaktiviert :)


    Zu den Pics... mir gefällt der neue Style der Kreaturen. In H5 haben mir se net so gefallen. Was ich ebenso hoffe, das die Größenordung in H6 besser ist. In H5 war do einiges a bissl unlogisch was die Größendarstellung auf der Karte anbetrifft :D

  • Cliarc: Was ich sagen wollte ist, dass eine Magieform noch so stark sein kann, wenn du in deiner Stadt nur die ersten 2-3 Level der Zauber lernen kannst, bringt es dir nichts sie zu lernen. Bei 7 Magieformen werden sicher nie alle in einer Stadt voll vertreten sein, sondern vermutlich wieder 2 oder höchstens 3. In H5 konnte man sich immer noch ne Stadt von ner anderen Fraktion holen, dort die Magiergilde bauen, und dann, wenn z.B. Raserei und Puppenspieler angeboten wurden, Dunkelmagie skillen.
    Bei H6 denke ich, dass es eher so sein wird, dass man ne eroberte Stadt sofort bekehrt. Ich persönlich würde nämlich nicht zunächst warten, bis die Magiergilde ausgebaut ist und mein Held die entsprechende Fähigkeit und die Zauber erlernt hat, um die Stadt dann erst zu konvertieren. Das kann einen schon mal 2-3 Wochenproduktionen kosten (außer, die Kreaturen in der Warteschleife würden auch bekehrt, was ich mir aber nicht vorstellen kann). Und ne Magieform im Vorraus zu lernen ist meiner Meinung nach sowieso der größte Blödsinn, den man machen kann (sonst hat man am ende nen Sylvanheld mit Fluch der Unterwelt :aua: ).

  • Naja, es ging ja auch primär um die Reisezauber, wie Cliarc auch schon gesagt hat. Ich könnte mir vorstellen dass diese 7. Magie, diese von Asha und Urgash, die Schule für Reisezauber sein wird, weil so direkt kann ich mir darunter nichts vorstellen.