H3 - Wer-weiss-was?

  • A propos Löcher: Jeder kennt die Gruben an der Küste, dito die blauen Punkte, die das Anlanden verhindern. Doch welche Möglichkeiten gibt es noch, einen Strand so zu präparieren, dass man (bei vorhandenem Boot) von dort in See stechen, jedoch nicht zurückkehren kann?

  • Neues Rätsel (Schwierigkeit: Extrem):


    Der Gegner hat nur Shooter, in der Mitte Titans, aber alle meine Einheiten sind vor ihm an der Reihe. Sobald er an der Reihe ist, wird er Massenslow zaubern, ich bin am Anfang aber mit Prayer bestückt. Außerdem habe ich Titanen, Enchanter und Erzengel, allerdings droht Vernichtung, da hilft auch kein Blenden, oder Vergessen, genausowenig wie Hypnotisieren. Vom Berserken ganz zu schweigen.


    Wählt man nun die richtige Level 7 Einheit (5 bekommt man), und die richtigen Level 5 und 4 Zauber (jeweils einen) bleibt aber ein Weg, ihn zu besiegen.
    Welche sind das, und wie macht man das?


    Gruß, Nautilus


    PS.: Was is jetzt mit Xarfax' Rätsel?!?!??!?! Was is die Lösung??


    PPS.: Zu frleons Frage mal eine der Antworten: Setzen von Geländeobjekten z.B. Brunnen direkt neben der Küste.

  • Auflösung:


    Die Level 7 Truppen sind Phönixe, die Zauber Sacrifice und Resurrection.


    Man beginnt damit, mit den Erzen die Titanen in der Mitte anzugreifen. Danach opfert man die Phönixe, um die Erze wiederzubeleben, daraufhin bewegen sich die Titanen und Enchanter dorthin, wo die Phönixe eben noch waren. Der Rest verteidigt / wartet. Danach zaubert der Gegner Slow, und die Phönixe werden wiederbelebt 8| .Der Gegner schießt sie ab. Daraufhin verschwinden die Phönixe, und die eigenen Shooter auch.
    (Nebeninfo: Sollte der Gegner jetzt versuchen, Blind auf die unsichtbaren Shooter zu zaubern, wird der Blind ein Massenzauber 8o )


    Der Gegner kann jetzt nicht mehr auf die Shooter schießen, die eigenen können aber immer noch auf die des Gegners. Am Ende einfach alles wiederbeleben. Nach dem Kampf behält man die Truppen sogar, ist also sogar mitunter nützlich ;)


    Gruß, Nautilus

  • nein (oder ja?) - ich möchte die beschreibung der artefakte von h3 für den seitenumzug gleich "aufpeppen" - das ist also eine echte frage (auflösung von mir nicht zu erwarten bis auf weiteres) ^^


    wenn also der 2wer weiss was" das schöne und der DW-umzug das nützliche ist, dann "JA - versuche ich" :P


    edith fragt gleich nach, ob jemand y und z kennt?
    Equestrian's Gloves (Reiterhandschuhe)
    Wenn getragen, erhöhen diese Handschuhe die Bewegungsrate
    des Helden an Land (um y).
    Boots of Speed (Stiefel der Geschwindigkeit)
    Wenn getragen, erhöhen diese Stiefel die Bewegungsrate
    des Helden an Land (um z).


    und der diplomatenring, verringert der auch kosten von zugelaufenen einheiten? das steht hier irgendwo auf den letzten 50 seiten, glaube ich - nur wo :(


    hab bei der badge im übrigen schutz gegen mindspells dazu geschrieben (naja, den +1 moral hinten ran) -
    berserk, blind, hypno, forgetfulness, sorrow... fällt euch noch einer ein?

    Farewell warlord - we shall meet again...

    2 Mal editiert, zuletzt von Kane ()

  • ich würd' ja gern weiterhelfen, aber bei solchen Fragen hab' ich immer im DW geguckt! :crazy: Gemerkt hab' ich mir dementsprechend nix - war ja nicht nötig..


    Jedenfalls könntest du doch mit Sicherheit von Gunnar die alten Daten bekommen; du musst jawohl nicht alles neu machen?! (oder war's früher falsch- und du suchst nun die richtige Lösung?)


    Beim Schreiben meine ich mich btw. zu erinnern, dass Gloves und Boots jeweils einen konstanten (recht runden) Betrag addieren (etwa: gloves 100, boots: 250). Bringt das irgendwas? Nein! :dao:


    Grüße, IP

  • es hatte hier irgendwo auf der nun "pausierenden" linken seite einen WELTKLASSEbeitrag von xar gegeben, in dem alles (also im sinne von ALLES) zum thema bewegungspunkte drinstand. lass dir den von gunnar geben, der MUSS wieder rein, am besten unverändert. war ne wall of text und jeder buchstabe war wichtig und richtig!

  • Kane: Zu den von Dir gestellten Fragen ist eine Testmap das einfachste Mittel: Nur muß man sehen, daß da nicht irgendwelche Paramater aus irgendwelchen Gründen verkehrt stehen. Ist mir halt passiert, aber mit den Bewegungspunkten geht das easy, da die HD-Mod-Version von H3 diese pro Held anzeigt. Also:
    Mein Held hat Land-Bewegungspunkte 2470. Mit Gloves 2770, mit Boots 3070, mit beiden Speedies 3370.
    Mein Held hat See-Bewegungspunkte 3750. Mit SC-Hut 4250, mit Goldfisch 4750, mit Admi-Hut 5250.
    Und jeder Leuchtturm bringt 500 zusätzlich.
    Dabei sind die Basispunkte des Heroes zu vernachlässigen, es kommt ja nur auf den Zusatznutzen an!
    Interessant wäre noch, wieviel Bewegungsplus die "Wasserlatschen" bringen gegenüber dem Waterwalk-Spell!
    Ich schliesse mich ansonsten dem Bedauern von Ipimp an, was den Verlust der Infos am linken DW-Rand betrifft. Auch ich habe mich da oft schlau gemacht, wenn eine der Schubladen im Oberstübchen leer war oder nur heftig geklemmt hat!
    Gruß, frifix.

  • ja - habe zugriff auf die "linke seite"
    nein - muss nicht alles neu machen, will aber beim übertragen gleich kleine fehlerchen und auslassungen wegbügeln
    ja - die linke seite kommt zurück, wir sind gerade am rüberschaufeln (ich brauche gerade 2 tage NUR für den text der h3 artefakte, das ist also nen projekt...)
    ja - danke frifix, ich hätte die testmap NACH dem rüberschaufeln gemacht aber das hat mmn keine priorität - erstmal so viel als möglich so bald als möglich schaufeln (nur wenn mans nicht gleich macht macht mans bekanntlich nie und da dachte ich, vielleicht wisst ihr sowas ja :) )
    @ conan - weisst du noch WO auf der linken seite? die ganze menüführung ist leider etwas wüst in der backup-version

  • leider nein :(


    aber geh auf die suche, das lohnt wirklich. der gleiche beitrag steht auch irgendwo in der heroescorner. die seite is zwar tot, aber da hats eine art archiv, auf der dieser text, der als forumsbeitrag von glaube "mister x" als eins von xars tausend identitäten geschrieben wurde :) dann noch gespeichert ist.


    BOAH was ein scheisssatz, aber icke auf arbeit und muss schnell machen :)

  • Xarfax hatte diesen guten beitrag mal auf deutsch in der Library auf der Heroescommunity gepostet, und ich habe diesen nach besten Wissen versucht, auf englisch zu übersetzen:



    Here u are angelito, this is how it works exactly


    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


    Speed!


    Let´s see if i can manage that on my old days. First of all, forget everything in the manual.
    OK...here it goes:


    The basicspeed depends on the battlespeed of the slowest creature on the day before.


    Battlespeed of the slowest creature = basicspeed


    3 Speed = 1500 movement points
    4 Speed = 1560 movement points
    5 Speed = 1630 movement points
    6 Speed = 1700 movement points
    7 Speed = 1760 movement points
    8 Speed = 1830 movement points
    9 Speed = 1900 movement points
    10 Speed = 1960 movement points
    >11 Speed = 2000 movement points


    The basicspeed doesn´t raise anymore, when the battlespeed of the slowest creature is 11 or higher.
    Those movement points will be reduced by every single "field value" depending on the terrain.


    Field values:


    Cobblestone road 50
    Gravelstone road 65
    Field road 75
    (rivers don´t have any influence)


    Dirt 125
    Desert, Snow 150
    Swamp 175
    (cursed and holy ground don´t have any influence)


    You don´t have to remind anything else. Every other kind of terrain reduces by 100 points.
    For example: With a creature of speed 4, u can travel 15 times on Lava and one step on a cobblestone road (15 *100 + 50= 1550). The remaining 10 points aren´t to be used.


    Additional to the basicspeed is the logistic skill. It is only calculated from the basicspeed.


    If u have an angel with speed 13 for example, which means a basicspeed of 2000, and expert logistics, u have to add 30% of these 2000, which makes 600. U can use 2600 movement points though.


    The raise of the logistic skill affects not before the next day, while raising the pathfinding skill affects immediately.


    All further things which give movement points will be added aswell (stables, gloves, boots, miscellaneous buildings/places etc..)


    Gloves 300
    Boots 600
    Stables 400
    etc...


    To wear 2 pair of gloves won´t give u more speed. And also artifacts which raise the battlespeed have no influence on the movement points (e.g. cape, ring).


    Creature specialits don´t give a speedbonus on the battlefield for the creatures, but raise the basicspeed of them as well.


    For example Ivor with creature speciality Elves:


    Normaly, elves have a battlespeed of 6, which means a basicspeed of 1700. You would be able to travel 17 steps on grass though. However, Ivor raises the speed up to 7, which means a basicspeed of 1760. Ivor could travel 17 steps on grass and one more step on the cobbelstone.


    Something special is Sir Mullich. He gives +2 speed to the battlespeed of all creatures, which is put in practice exactly like this.


    Something special as well are the logistic specialists (Gunnar, Dessa, Kyrre):


    Here u can see how it works exactly, the unprecise circumlocution in the game, on the means of an example:


    Kyrre Level 20 with titans and expert logisics has visited the stables and wears the gloves.


    Kyrre level 20 speciality:
    20*5% = 100%
    100% of 30% expert logistics = 30%
    30% logistics + 30% speciality = 60%
    Speed of titan = 11 is equivalent to 2000 basicspeed
    plus the 60% makes 3200 movementpoints
    additional the 300 points for the gloves and 400 points for the stables makes 3900 movement points in summary.


    As a formula:


    Movement points = basicspeed + (basicspeed * logistic skill) + (logistic skill * hero level * 5%) + miscellaneous)


    3900=2000+2000*(30%+(30%*20*5%)+300+400
    3900=2000+2000*(30%+30%)+700
    3900=2000+2000*60%+700
    3900=2000+1200+700


    It´s normal that u don´t want to calculate everytime like this. But there are some reference points. For the fact, the hero should always be speed optimized (means = minimum speed 11), u could say he can travel


    20 normal steps
    26 with expert logistics
    30 with expert logistics and stables


    And a specialist has DOUBLED his skill when reaching Level 20!


    A further speciality is the "Ghost hero". That´s a hero who travels without any troops. Without troops a hero has 1900 movement points. There are different ways to get a ghost hero, but up to 90% it happens when using known bugs, which i won´t explain here...that´s cheating for me.


    There are many charts and calculation humbugs related to the pathfinding skill. But it is very easy. Every skill level reduces the distraction by 25 points, but it won´t fall below 100.


    Just as easy:


    Snow -150 points distraction


    Advanced pathfinding (2*+25)


    Snow only -100 points distraction


    Personally, i rarely give pathfinding on my main, coz it influences only on 4 kinds of terrain, it is easy to prevent and it´s an ineffective skill in the endfight. (not to mention all the streets)


    Easy to prevent, coz the distraction won´t count when u only have troops of that native terrain.


    For example:


    The main hero has used all his movement points and stands on snow terrain. At the and of the turn, a scout gives him creatures with a minimum of battlespeed 11.


    At the beginning of the next turn he will have maximum movements though. To prevent the distraction of the snow terrain, the scout gives a Tower creature (e.g a gremlin) to the main hero. Now the main hero can travel without any distraction. With the help of a scoutchain, all the troops were given to the next and on the final to the main again. Summary:
    Fullspeed without any distraction but without having lost a skill to pathfinding.


    A little bit different are the movement points on water. It doesn´t matter which creatures the hero has, he will always have a basicspeed of 1500. The navigation skill does NOT raise the movement like described in percent (50, 100, 150), but is settled like this:


    Without = 1500 movement points
    Basic = 2250 movement points
    Advanced = 3000 movement points
    Expert = 3750 movement points
    (As a comparison = expert logistics = 2600)


    Sorry Xarfax, but this calculations are EXACTLY like the described ones... e.g.: 150% of 1500 = 2250, 1500 + 2250 = 3750..)


    It will get extremely fast, when the navigation specialits show up (Sylvia, Voy). On level 20, the reduplication of the skill comes again, which means the hero gets added 300% of 1500 = 4500, 6000 in summary.
    Additional there are the artefacts (necklace 1000, hat 600). Additional 500 for every lighthouse, as they work cumulative.


    So you can see, those heroes can easily get 7000 to 8000 movement points. And here comes the big hit:
    At the start of the turn, the hero flees from a battle on water and is rebought immediately from a tavern. You additional get those 400 points from the stables in the town eventualy (if it is castle) and can travel 83 (!!) steps across the adventure map, 3 circles around the enemy and back again.


    You can see, these heros are brilliant suited for surprise attacks, even if they won´t be leveled up to 20, they still have 40-50 movement points (In comparison: Level 20 Kyrre with expert logistics, stables and gloves = 39)


    The movement over land...


    ....can be imagined like this. Ater the movement points have been set by the troops on the day before, the movement point distraction depending on the terrain is made. Important to know, the steps don´t include the starting field, however, the distraction is calculated from the field the hero comes. If u walk on cobblestone and make the last step on swamp (-50) and want to travel back the same way, u start from the swamp with -175, which means you will have 3 steps less! That is important to know when u want to arrange a backchain.


    You can imagine the whole thing like a distraction-chain. If u ran over snow, then a bit over cobblestone and finaly get to the swamp, it looks similar to this:


    -150 -150 -150 -150 -150 -50 -50 -50 -50 -50 -175 -175 -175 -175 = 1700 movement points
    (14 steps)


    ...if u get only swamp creatures at the end of the cobbelstone road (native terrain = no additional distraction), the whole thing changes and it looks like u have some additional movement points:


    -150 -150 -150 -150 -150 -50 -50 -50 -50 -50 -100 -100 -100 -100 -100 -100 -100 = 1700 movement points (17 steps)


    You would get 2 additonal steps if u would only have Tower creatures at the start of your turn.


    It says, your movement gets reduced by 1 step when u collect resources, attack wandering creatures or an oponents´ hero. That´s not correct. If you collect resources or attack a hero, your movement gets reduced by the value of the field the resources/hero lays/stands on. So if u were in money problems and have different possibilities of collecting resources, you should remind that. If you want to block an opponents´ hero, sometimes it is better to place a scout on swamp than directly on the road. If the opponent attacks the scout now, he gets reduced his movement points by THREE. Wandering creatures don´t reduce movement points, no matter if the hero clicks directly on them or places him in front of them.


    Buildings which u can travel "over" (e.g. magic shrine) don´t reduce your movement, on buildings which u have to visit (e.g. dwarven treasury), you will lose 1 extra step. But there are buildings which give you some movement points:


    Stables = 400 per day during the week of visiting
    Waterhole = 400
    Fountain of Youth = 400
    Ralley flagg = 400
    Oasis = 800


    It says, those places give the travel bonus per day, correct is, you can get some new movement points after every fight. Especially on the oasis u can get many movement points, if u refill after every fight. The other 3 are to be thought of to visit, coz u surely lose some movement points to get there.


    I hope i don´t have forgotten anyhting on that topic......that´s all folks.

  • von glaube "mister x" als eins von xars tausend identitäten geschrieben wurde :) dann noch gespeichert ist.


    Du meinst er einer von Xars Multiblen Persönlichkeiten 8o


    Die Beiträge wurden sehr gut als "Library of Enlightment" getarnt :) .Damit sich keiner findet und an meiner unendlichen Weisheit keiner teilhaben kann. :dao:


    Grüße Xar


    PS: Der Text in English hat glaub ich noch Fehler drin (Stichwort: Sir Mullich; Kosten für Townportal). Im DW hat Mystic an den Beiträgen rumgefeilt und im Heroescorner hat Morgana oder White Dragon reingeschrieben.

  • Ritter Gustav der Geschäftstüchtige besucht einen Seher, der von ihm die Cards of Prophecy verlangt - aber in dreifacher Anzahl. Dummerweise ist Gustav leider ohne jedes Artefakt, hat kein Zauberbuch, nur einen lächerlichen Haufen von 20 Bogenschützen bei sich, und ist gerade mal ein Level-2-Greenhorn.
    Wie schafft er trotzdem den Deal beim Seher?

    Beste Grüße, DP.
    @frifix, Nautilus: bitte etwas Zurückhaltung bei der Lösung. ;)